.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مبارک سرنگون شد
عمر سلیمان معاون ریاست جمهوری مصر جمعه (22 بهمن) طی اظهاراتی که از تلویزیون دولتی مصر پخش شد، خبر کناره‌گیری حسنی مبارک از قدرت در این کشور را اعلام کرد.
مبارک سرنگون شد

پس از هجده ‌روز انقلاب مردمی حسنی مبارک سرنگون شد.

به گزارش شمال نیوز ، عمر سلیمان معاون ریاست جمهوری مصر جمعه (22 بهمن) طی اظهاراتی که از تلویزیون دولتی مصر پخش شد، خبر کناره‌گیری حسنی مبارک از قدرت در این کشور را اعلام کرد.

سلیمان که پیش از این، رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت مصر بوده است، تاکید کرد که مبارک قدرت را به شورای عالی نیروهای مسلح مصر منتقل کرده است.

گفته می‎شود، وزیر دفاع مصر، محمد طنطاوی ریاست شورای عالی نیروهای مسلح را بر عهده خواهد داشت.

در حالی قدرت اداره امور کشور مصر پس از مبارک به شورای عالی نیروهای مسلح انتقال یافته است که سلیمان و احمد شفیق، نخست وزیر تازه منصوب شده این کشور نیز از مقامات سابق ارتش بوده‌اند؛ بنابراین برخی تحلیلگران بر این باورند که خواست مردم مصر برای دست‌یابی به آزادی و برگزاری انتخابات مردمی و اصلاحات سیاسی هنوز تحقق نیافته است.

این تحلیلگران می‎گویند که مصر به مدت بیش از 30 سال تحت قانون حکومت نظامی اداره می‎شده و با این تغییر نیز هم‎چنان حکومت نظامیان در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

این درحالی است که ارتش مصر پیش از این مدعی شده بود که قانون وضعیت فوق‌العاده که از زمان به قدرت رسیدن مبارک در سه‌دهه گذشته وضع شده بود را لغو کند.

میلیون‌ها انقلابی مصری پس از 18 روز تظاهرات خیابانی ضمن تاکید بر کناره‌گیری مبارک از قدرت، انتخابات آزاد و اصلاحات سیاسی را خواستار شده بودند.

انقلابیون مصری خواهان دموکراسی ‌در هجدهمین روز تظاهرات‌ گسترده در این کشور، با تنگ‎تر کردن حلقه محاصره، کاخ ریاست‌جمهوری و ساختمان رادیو تلویزیون این کشور را در شهر قاهره به محاصره خود درآورده بودند.

بنابر گزارش خبرنگار پرس تی‌وی از قاهره، شمار کثیری از نیروهای امنیتی دولت در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور مستقر شده‌اند.

این در حالی است که اراذل و اوباش حامی رژیم حسنی مبارک، جمعه (22 بهمن) در اقدامی بی‌سابقه در شهر قاهره پایتخت مصر، به روی آزادی‌خواهان این کشور آتش گشوده‌اند.

اندکی پس از آن که آزاد‌ی‌خواهان مصری موفق شدند، چند ساختمان دولتی را در چند شهر بزرگ این کشور به تصرف خود درآورند، اوباش حامی مبارک به سوی آنان شلیک کردند.

آخرین گزارش‌ها از احتمال وجود کشته‌ها و زخمی‌های بسیار در تیراندازی روز جمعه حامیان مبارک در شهر الخارجه حکایت دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.